"KÖKLERİ MAZİDE OLAN ÂTİYİZ" PROJEMİZ HİBE ALMAYA HAK KAZANDI

27.07.2023 187

Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen 'Sadâ Kültür, Sanat ve Edebiyat Programı' projesi başvuruları sonuçlandı.

 

İmam hatip okullarında ihtiyaç duyulan alanlarda planlı ve sürekli iyileştirme anlayışıyla çalışmaların yapılması, okulların ihtiyaç ve potansiyelleri doğrultusunda hazırladıkları projeler ile eğitim ve öğretimin iyileştirilmesi, kültür sanat ve edebiyat alanlarında okulların fiziksel kapasitesinin geliştirilerek eğitim ve sanatsal üretim kalitesinin arttırılması amacıyla hazırlanan 'Sadâ Kültür Sanat ve Edebiyat Programı' için başvurular sonuçlandı.

Program kapsamında okullar, 'Edebiyat ve Yazarlık', 'Tiyatro', 'Müzik', 'Sinema ve Fotoğrafçılık' ve 'Resim, Karikatür ve Animasyon' olmak üzere 5 alanda proje başvurularını gerçekleştirdi. Programa imam hatip okulları tarafından 446 proje başvurusu yapılırken, değerlendirmeler sonucunda 120 okulun hazırladığı projeler hibe desteği almaya hak kazandı.

Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen 'Sadâ Kültür, Sanat ve Edebiyat Programı' projesi kapsamında okulumuzun "KÖKLERİ MAZİDE OLAN ÂTİYİZ" adlı proje başvurusu, başarıyla sonuçlanmış ve Bursa' dan seçilen 5 okuldan biri olarak hibe ile desteklenmeye hak kazanmıştır.

Projenin oluşumunda desteklerini esirgemeyen Okul Müdürümüz Kadir AYDOĞMUŞ'u, Müdür Başyardımcımız Sezgin ERGÜL'ü Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerimizden Çağdaş Barış KAYAALTI'nı,Proje Koordinatör Öğretmenimiz Serkan Şaşmaz'ı  ve proje ekibini tebrik eder, projenin yürütülmesi sürecinde kendilerine muvaffakiyetler dileriz.

Projemizdeki faaliyetler;

YAZARLIK ATÖLYESİ

Faaliyet – 1: Tahkiyeden anlatıya kurgusal metnin evrimi,

Faaliyet -2: Ahmet Haşim’in edebi kişiliğiyle eserlerinin tanıtılması, sözcükten cümleye yazma yöntemleri ve alıştırmaları.

Faaliyet-3: Ahmet Haşim’in Gurabahane-i Laklakan adlı eserin incelenmesi.

Faaliyet-4: İkna edici kompozisyon yazma çalışmaları, Gurebahane-i Laklakan (Düşkün Leylekler Evi) müzesinin ziyareti.

Faaliyet-5: Gerçekleştirilen gezinin değerlendirilmesi ve değerlendirme ile ilgili düşünce kompozisyonu oluşturma çalışmaları.

Misi köyü Edebiyat müzesi ziyaretinde metin oluşturma süreçlerinin yerinde analiz edilmesi.

Faaliyet-6: “Neden – Sonuç” kompozisyonu oluşturma çalışmaları,

Necip Fazıl Kısakürek’in tanıtımı ve eserlerinden okumalar yapılması.

Faaliyet-7: Öyküleyici kompozisyon tekniği uygulaması, Necip Fazıl Kısakürek’in “Çile “ve “Bir Adam Yaratmak” metinlerinin incelenmesi.

Faaliyet-8: Sınıflandırma kompozisyon tekniği çalışmaları

Faaliyet-9: Bursa Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu oyuncularıyla (Bir Adam Yaratmak adlı oyun üzerine) söyleşi yapılması.

Faaliyet-10: Söyleşinin değerlendirilmesi ve yazma çalışmaları, Türkiye Yazarlar Birliği’nden bir yazarın okulumuza davet edilmesi (Nurullah Genç, Mustafa Kutlu, İsmet Özel…)

Faaliyet-11: Milli ve manevi değerlerimizi yansıtan eserler üzerine okuma, yazma çalışmaları.

Faaliyet-12: Milli ve manevi değerlerimizi yansıtan eserler üzerine okuma, yazma çalışmaları.

Faaliyet-13: Milli ve manevi değerlerimizi yansıtan eserler üzerine okuma, yazma çalışmaları.

Faaliyet-14: Oluşturulan ürünlerden seçkiler yapılması, Şiir ve hikâye dinletisi ön hazırlıklarının yapılması.

Faaliyet-15: Yazma eğitimi modeli (zihinsel tasarım modeli).

Faaliyet-16: Yazma eğitim modeli (Süreç temelli yazma eğitim modeli).

Faaliyet-17: Yazma eğitim modeli (Analitik yazma – değerlendirme modeli).

Faaliyet-18: Yazma eğitim modeli (Planlı yazma ve değerlendirme modeli).

Faaliyet-19: Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları (Biçimbirim analizleri, kavram alanı oluşturma...).

Faaliyet-20: Kelime hazinesi geliştirme çalışmaları (eşdizimlilerden yaralanma, aforizmalar ve sloganlar...).

Faaliyet-21: “Nasıl yazarım?” uygulaması (Kahramanların hikayedeki işlevleri...)

Faaliyet-22: “Nasıl yazarım?” uygulaması (Hikayede mekanın işlevleri...).

Faaliyet-23: Küçürek öykü yazma çalışmaları.

Faaliyet-24: Yahya Kemal’in edebi kişiliği ve eserlerinin tanıtılması.

Faaliyet-25: Ahmet Hamdi Tanpınar’ın edebi kişiliği ve eserlerinin tanıtılması.

Faaliyet-26: Divan sahibi şair padişahlar üzerine konferans düzenlenmesi (Klasik Türk edebiyatı çerçevesinde...) .

Faaliyet-27: Nisan ayında gerçekleştirilen çalışmalar üzerine ele alınan sanatçılarla ilgili İstanbul gezisinin düzenlenmesi, şair padişahların kabirlerinin ziyareti, müzelerinin gezilmesi.

Faaliyet-28: Gerçekleştirilen gezinin değerlendirilmesi.

Faaliyet-29: Sergi ve dinleti öncesi son okuma ve yazma çalışmaları.

Faaliyet-30: Şiir ve hikâye çalışmalarının sergilenmesi. Atölye kapsamın gerçekleştirilen yazma çalışmalarının değerlendirmesi.

Proje Kapsamında Hedeflediğimiz Sonuçlar

1. Proje kapsamında gerçekleştireceğimiz etkili okuma atölyesi ile öğrencilerimizin okuyan, okuduğunu anlayan ve anlamlandıran bireyler olmasına katkı sunacağız.

2.Okulumuzda kitap okuyan öğrenci sayısını ve okunan kitap sayısını artıracağız.

3.Gerçekleştireceğimiz yazarlık atölyesi ile öğrencilerimize çeşitli edebi türlerde eser yazdıracağız.

4.Öğrencilerimizi hem bireysel olarak hem de grup içinde üretebilen sorumluluk alabilen bireyler haline getireceğiz.

5.Okulumuzda gerçekleştirilen sanat, edebiyat, kültürel faaliyetleri artıracağız. Öğrenci, öğretmen ve velilerimizin kültürel etkinliklerle daha çok buluşmasını sağlayacağız.

6.Sanat ve edebiyat alanının değerli isimleri ile öğrencilerimizi buluşturup, öğrencilerimizin hayatlarına ışık tutacak kıymetli isimlerin paydaşlarımızın düşünce dünyalarında yer etmelerini sağlayacağız.

7.Düşünce ve fikir dünyası gelişmiş, üretebilen bireyler yetiştireceğiz.

 

 27-07-202327-07-2023